• Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket: Kjærlighet og Grenser (3. utg.) 

      Bjørknes, Ragnhild; Koposov, Roman A; Eng, Helene (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-12-30)
      <p>BAKGRUNN Formålet med denne kunnskapsoppsummering er å undersøke om Kjærlighet og Grenser (v. 2019) er virksomt når det tilbys i vanlig praksis i Norge. Artikkelen bygger på en tidligere beskrivelse av det samme tiltaket i Ungsinn (Bjørknes, 2011; Bjørknes & Koposov, 2018). Tiltakseier har oppdatert programmet noe siden da og denne artikkelen tar utgangspunkt i den oppdaterte versjonen med et ...
    • Parenting interventions for families with refugee backgrounds: a randomized factorial, mixed-methods design study protocol 

      Patras, Joshua; Saus, Merete; Douglas, Marcela; Bjørknes, Ragnhild; Gammelsæther, Siri; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Halvorsen, Therese; Haug, Ida Mari; Risholm, Ragnhild; Øktedalen, Tuva; Jakobsen, Reidar; Neumer, Simon-Peter (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-11-11)
      Background: Raising children in new social and cultural contexts can be challenging for parents. In order to help parents address these challenges, the Norwegian government has instituted a policy of mandatory parent training for families who settle in Norway as refugees. The Incredible Years (IY) and The International Child Development Programme (ICDP) have been widely adopted throughout Norway. ...